StartsidaInfoPortfolioKontakt
Nedan presenteras ett urval av det material formstudio har framställt

GH Massage & Friskvård
GH Massage & Friskvårdformstudio fick i uppdrag av GH Massage & Friskvård att ta fram en rad produkter som de tänkt använda i sin kommunikation. Logotypen skulle kommunicera vad de utför samt en värme. formstudio valde att formge händer i logotypen med anknytning till massage. Blått användes då det är en färg som inger seriositet och förtroende samt har en andling anknytning då massage inte bara är fysiskt bra. Det röda hjärtat symboliserar värmen massage ger. Det övriga kommunikativa materialet framtogs med hänsyn till den grafiska profil som formstudio utvecklat och det sågs till att allt material är enhetligt med ett starkt band mellan de separata produkterna.



Tensta Bo
Tensta BoAnki's är ett företag som tillverkar och säljer olika eteriska oljor såsom fotolja och massageolja. formstudio fick i uppdrag att ta fram en mjuk logotyp för att ankyta till tillverkningen samt öka inlärningen av namnet Anki's. formstudio valda att enbart använda sig av text och koncentrera sig på att formge en igenkännande stil. Den lila färgen valdes för den stora anknytningen till lavender som företaget har. Etiketten utvecklades med en stilren form med fokus på Anki's och har en lavenderkvist i bakgrunden.



Hela Människan Ria Järfälla
Hela Människan Ria Järfällaformstudio åtog sig att utveckla en hemsida åt Hela Människan Ria Järfälla. Hemsidan var tänkt att informera och kommunicera det sociala arbete Hela Människan Ria Järfälla utför med både allmänheten och de myndigheter som Hela Människan Ria Järfälla samarbetar med. En hemsida utifrån önskemål och den grafiska profil Hela Människan redan har fastställd med vikt på information och kommunikation togs fram. I samband med lanseringen av hemsidan gick Hela Människan Ria Järfälla ut med en kampanj gällande ett inköp av en ny byggnad, givetvis visades också kampanjen på hemsidan. Titta på hemsidan här.



Tensta Bo
Tensta Boformstudio valde att medverka i en tävling som Tensta kommun utlyst för att hitta en logotyp åt dess projekt - Tensta som kulturarena och Tensta som boplats. Logotypen figurer som står i en ring som symboliserar kulturell mångfald och Tensta som kulturarena. Taket ovanför symboliserar Tensta som boplats samt hur Tensta samlar mångfald och kultur under sitt tak. De två oranga färgerna är valda för att påvisa den värme som Tensta som boplats utstrålar. Att två färger är valda är även för att tydligare påvisa kulturens mångfald. Återspegling i färgvalet finns även till den färg kommunen valt som igenkänning. Fontvalet lyfter fram moderna Tensta genom ett enkelt skuret snitt.



Länsnykterhetsförbundet
LänsnykterhetsförbundetLänsnykterhetsförbundet Stockholm behövde en ansiktslyftning av det material som användes i kommunikativa syften. Logotyper m.m. fanns inte i tillfredställande format för till exempel tryck. formstudio hjälpte Länsnykterhetsförbundet att ta fram en logotyp där kartan och en blå färg följde med från tidigare logotyp på grund av att gamla kunder skulle kunna känna igen sig. Den blå färgen brukar även användas som en färg för frihet, också duvan som lades dit fungerar som en symbol för frihet, i detta fall friheten från alkohol och droger. Den blå färgen symboliserar även andlighet, vilket passar bra ihop med AA's 12-stegsorientering. Förkortningen används då det lättare sätter sig på minnet. Stockholm är skrivet i grått då fokus ska vara på organisationen och inte var den främst är aktiv.



Kryssbox
Kryssboxformstudio medverkade i en tävling om att ta fram en logotyp till en hemsida som åsyftade till att skriva artiklar och recensioner om spel till X-box. Även ett forum var tänkt att installeras. formstudio valde att ha med det klassiska X:et som X-box använder sig av för att få en igenkänning till det sidan faktiskt handlar om. Texten är skriven i ett typsnitt som även det anknyter till Microsofts X-box-konsol. Ett förtydligande görs även under logotypen om att det handlar om en hemsidan, som skriver om X-box.



SweClockers.com
SweClockers.comformstudio har gjort tre arbeten åt SweClockers.com i olika omgångar. Ett gjordes i samband med ett samarbete med SweClockers.com och InWareHouse där formstudio utvecklade en hemsida för registrering till InWareHouse på SweClockers hemsida i syfte att få rabatter. Ett annat arbete inkluderade en registrering till ett folkrace som SweClockers anordnade. Det tredje var en sida innehållandes de över 5 000 platser som finns på datornätverket Dreamhack där SweClockers medlemmar kunde regisrera sina platser.



Visual Department
Visual DepartmentUnder utvecklandet av Visual Departments hemsida samarbetade formstudio med Subdeck.net då detta var ett gemensamt projekt för att samla den kunskap den återfinns hos både formstudio och subdeck. Projektet blev kortvarigt då de två företagen hade flera egna kunder samt att det blev geografiskt svårt att fortsätta samarbetet på detta sätt. Däremot så finns fortfarande en kontakt och ett mindre samarbete mellan de två företagen.



Stevens Creek
Stevens CreekStevens Creek är ett coverband som spelar på festivaler och andra scener. formstudio hjälpte dem med att marknadsföra sig och tog fram en hemsida med syfta att sprida sitt namn, visa upp sig och få fler spelningar. En affisch togs också fram för att sättas upp lokalt inför en spelning.



EastLAN
EastLANEastLAN var en förening som arrangerade datornätverk för allmänheten dit nästan 100 personer anlände. formstudio utvecklade bland annat en hemsida som skulle användas vid nätverken för att kommunicera tävlingar och annan viktig information till deltagarna.



Information om formstudio

Om du har förfrågningar eller andra funderingar är du välkommen att höra av dig:

Fler kontaktuppgifter hittar du under kontakt

CSS | XHTML
www.formstudio.se | info@formstudio.se | (+46)73 - 356 12 72